• Marius Chereches

Despre Ulla Klopp, fotbal, marketing și farmaciști

Ulla Klopp este soția antrenorului echipei de fotbal FC Liverpool, una dintre cele mai iubite echipe de fotbal din Anglia. Jurgen Klopp, soțul doamnei, este extrem de apreciat în orașul Beatleșilor și tocmai a semnat prelungirea contractului până în 2026. Până aici nimic care să facă legătura cu celelalte două teme din titlu, nu? Și totuși, ce treabă are soția lui cu fotbalul, dar mai ales cu marketingul sau cu farmaciștii?


De câteva zile doamna Klopp este pe prima pagină a ziarelor pentru că este considerată responsabilă pentru că a infuențat decizia soțului ei de a semna prelungirea contractului cu FC Liverpool. Suporterii se pregătesc să-i cânte un imn special pregătit, au așteptat-o și salutat-o la aeroport și povestea merge mai departe, pentru că despre poveste este vorba aici. Am verificat pe TrackMyHashtag.com despre performanțele mesajelor de pe Twitter și am găsit doar pentru 2 zile un număr de 100 tweet-uri, cu peste 400,000 impresii și aproape 20,000 re-tweets pentru căutarea “Ulla Klopp”. Un singur influencer (@TheAnfieldWrap) a obținut 400,000 impresii pentru un mesaj generic despre Jurgen Klopp. În ultimele 7 zile au fost 246,000 căutări pe Google pentru termenul “Klopp” conform datelor brandmention.com. Cifrele sunt impresionante.

De ce? Pentru că Jurgen Klopp a declarat că i-a venit ideea să-și prelungească contractul după o discuție în bucătărie cu soția lui care i-ar fi spus că nu prea vrea să se mute în alt oraș și ar fi bine să-și prelungească contractul cu FC Liverpool. Este exact tipul de poveste pe care toată lumea își dorește să o audă - la coafor, la piață, la coadă la butelie și așa mai departe.

Cam până aici a fost introducerea în atmosfera temei.


Să fim clari! Decizia lui Jurgen Klopp de a-și prelungi contractul nu a fost luată în bucătărie, indiferent cât de mult își iubește soția. Jurgen Klopp încasează 16 milioane lire pe sezon la care se adaugă vreo 6-7 milioane lire din contracte de publicitate cauzate și ele de faptul că este antrenorul echipei FC Liverpool și o asemenea decizie se ia după negocieri serioase cu avocați și consultanți fiscali implicați. Dar este o poveste frumoasă!

Marketingul modern se bazează pe calitatea poveștii la care poate să rezoneze publicul țintă și varianta digitală a poveștii este content marketing (ce publicăm pe internet, cu alte cuvinte). Până acum totul era legat de frecvența cu care se derulau reclamele la TV și de capacitatea de a acoperi cât mai bine segmentele vizate (share-of-voice). Fiind într-o perioadă de tranziție, mai contează și asta, dar este clar că ne aliniem și noi, cu medicamentele și suplimentele alimentare, la tendințele generale. Content marketing este despre poveste și aderența poveștii la grupul țintă vizat și potențialul de viralizare al mesajului de marketing (povestea). Povestea trebuie să fie cât se poate de autentică și corectă. Din acest motiv, povestea cu Ulla Klopp care își convinge soțul în bucătărie să semneze un nou contract de peste 30 milioane lire este “cumpărată” de publicul țintă pentru că asta își doreau fanii echipei de fotbal și vorbim și despre cât de romantic este ambalajul. Dacă ascultați imnul You Never Walk Alone (YNWA) revendicat de clubul de fotbal FC Liverpool veți înțelege că acest public avea nevoie de o poveste de calitate și mai ales de o poveste care să includă familia în primul rând pentru că brandul FC Liverpool este despre familie și prieteni.


Ce legătură are această poveste, poate frumoasă, cu farmaciștii?

Evident că nu putem spune o poveste la fiecare aspirină eliberată în farmacie, nu? Ba da! Nu exact în această formă de tipul recomandării asociate comerciale (despre care am vorbit într-o postare anterioară) și nu despre orice, dar ideea este că farmaciștii pot să spună o poveste frumoasă și onestă despre medicamente și despre tratamentul pe care pacientul urmează să-l urmeze. Mai mult, viitorul digital al farmaciei va lua în considerare foarte mult și conținutul online din jurul farmaciei și farmacistului și construirea unei relații de încredere cu pacienții și publicul țintă este crucială pentru reușita oricărei strategii de marketing profesional. Dar, încrederea se obține și printr-o punere corectă în context, prin povestea adevărată și autentică care să rezoneze cu pacientul.


Cum ar suna o asemenea poveste cu conținut corect și cinstit? Cinstea joacă un rol excepțional în relația umană și percepția unei comunicări cinstite poate să vină foarte ușor dintr-o poveste autentică și relevantă. Cum ar fi ca farmacistul să discute pe baza unei povești ușor de înțeles care este rostul fiecărui medicament dintr-o schemă de tratament și de ce este important că, spre exemplu, medicamentul X trebuie administrat în fiecare zi pentru ca efectul terapeutic să fie cel așteptat. În locul unei discuții din care pacientul nu înțelege nici măcar 1 cuvânt din 10 deoarece sunt termeni medicali, farmacistul ar putea spune o poveste simplă, poate chiar o discuție din bucătăria familiei care să ilustreze cel mai simplu ideea mecanismului de acțiune al respectivului medicament. Și soțul doamnei farmaciste ar putea deveni un fel de Ulla Klopp pentru comunitatea pacienților respectivei farmacii.


Photo by Shane Rounce on Unsplash


#farmaciști #farmacist #contentmarketing #pharmacy #trust #marketing #digitalmarketing #honesty #storytelling


20 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate