top of page
  • Poza scriitoruluiMarius Chereches

Publicitate la medicamente OTC pe Facebook sau Instagram sau social media, în general

Actualizată în: 26 sept. 2023


farmacie traditionala

În conformitate cu Normele pentru evaluarea şi avizarea publicității la medicamentele de uz uman din 23.02.2015, este interzisă publicitatea la medicamente către publicul larg prezentată prin intermediul rețelelor de socializare sau al aplicațiilor mobile.

În ultimele luni am văzut mai multe postări ale unor farmacii independente pe Facebook prin care anunțau că au prețuri promoționale la medicamente care se eliberează fără prescripție medicală (de exemplu Paracetamol, Aspenter sau Olynth). Postările erau însoțite de fotografii ale medicamentelor si conțineau prețurile aferente sub formă de preț promoțional.

În acest caz, farmaciei i se poate imputa o încălcare a prevederilor legale menționate anterior. Postarea pe Facebook reprezintă o formă de publicitate destinată publicului larg, iar faptul că aceasta conține informații despre prețuri promoționale echivalează cu o ofertă promoțională.

Farmacia riscă sancțiuni în cazul unui control pe această temă.

Pentru a evita încălcarea prevederilor legale în materie de publicitate la medicamente, farmaciile ar trebui să respecte următoarele recomandări:

  • Să nu facă publicitate la medicamente către publicul larg prin intermediul rețelelor de socializare sau al aplicațiilor mobile.

  • Să nu facă publicitate care conține informații despre prețuri promoționale la medicamente OTC deoarece promovează automedicația.

  • Să obțină avizul ANMDMR pentru orice formă de publicitate destinată publicului larg, în cazul medicamentelor OTC. În cazul farmaciilor este un demers imposibil de realizat pentru că farmacia nu este deținător de APP.

Promovarea farmaciei este un element important al mixului de marketing și farmaciile au nevoie să se adapteze la această realitate - pacienții au nevoie să fie informați despre farmacie, despre serviciile farmaciei și să încercăm să-i convingem să vină la farmacia noastră. Farmaciile care fac parte din lanțuri mari sau mai mici beneficiază de campanii de promovare de tip ATL (above-the-line) la stațiile TV sau radio cu acoperire națională sau regională.

Farmaciile independente nu prea au această posibilitate datorită unor constrângeri bugetare.

Totuși, publicitatea la medicamente este o activitate reglementată strict de lege, cu scopul de a proteja sănătatea publică. Încălcarea prevederilor legale în materie de publicitate la medicamente poate atrage sancțiuni contravenționale și chiar suspendarea autorizației de funcționare a farmaciei.

Ce poate totuși să facă farmacia? Poate să promoveze serviciile farmaceutice, locația, calitatea personalului sau să facă campanii de promovare a sănătății cu sfaturi pentru pacienți, spre exemplu.


168 afișări0 comentarii
Post: Blog2 Post
bottom of page